Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Angelica - 21 maj 2011 17:59

Idag tog vi en lugn familjepromenad. Bara gick runt och kikade, fick motion och lugn familjetid.  Pga blåsten så har jag inte gått vidare mycket denna veckan, vilket inte är bra. Så det blev allt några timmar idag. Gött. Vi kände dock att det blev lite tråkigt för lilltjejen i vagnen och hon kunde inte vara uppe för mycket pga blåsten, så vi hittade en lite lekpark som var där vinden var rättså lugn och passade då på att låta henne gunga första gången :-) Tur nog hade jag med mig kameran, dock inte filmkameran(lite surt men men) och fick därför lite bilder på hennes lilla äventyr. Det verkade vara riktigt skojsigt. När hon hade gungat ett tag så passade mamma och dotter på att åka på ja..hmm. jag vet inte vad man kan kalla det. Ni ser den på bilderna längst ner iaf :-) Verkar som mamma har väldigt skoj iaf :) Tyvärr blev vårt familjemys förstört av nåt helt oväntat.. En katt. Jag som älskar katter har fått mig en funderare. Katten ligger och myser i sanden och går helt plötsligt emot vår barnvagn. Jag ropar lite på den för att den ska gå därifrån, då sambon utbrister att den pissar på vagnen och springer emot den. Neeej tänkte jag. det gör den ju inte. så gör dom inte. Det är ju hundar. MEN denna katten verkar varit förvirrad och trott den varit en hund. För tro det eller ej.katt f*n pissade på barnvagnen.. och hur doftar kattpiss? ja inte allt för gött kan ni tro.. så snabbt ringer jag de jag känner närmst platsen vi är och lyckas få gå och tvätta och skumma av stället. Förhoppningsvis så kommer det inte lukta.. håll tummarna..                

Av Angelica - 21 maj 2011 17:32


Savannah fick en ny klänning och även en solmössa inför sommaren :-)   Savannah passade på att testa lite solbrillor, men fick tyvärr inga denna gång, då de förmodligen inte skulle vara hela länge..   Så ska det låta är väldigt intressant..musikfågel som mamma?   Äntligen har jag kunnat fylla fotoramen med de foton jag velat ha :)   Detta skulle varit med i ett tidigare inlägg, men råkade lägga in två likanda foton istället.   Lock är det nya :)   Mamma tar upp tvätten och dottern passar på att sött titta på :-)  

Ovido - Quiz & Flashcards