Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Gung gung gunga.gunga med mig..

Av Angelica - 21 maj 2011 17:59

Idag tog vi en lugn familjepromenad. Bara gick runt och kikade, fick motion och lugn familjetid.  Pga blåsten så har jag inte gått vidare mycket denna veckan, vilket inte är bra. Så det blev allt några timmar idag. Gött. Vi kände dock att det blev lite tråkigt för lilltjejen i vagnen och hon kunde inte vara uppe för mycket pga blåsten, så vi hittade en lite lekpark som var där vinden var rättså lugn och passade då på att låta henne gunga första gången :-) Tur nog hade jag med mig kameran, dock inte filmkameran(lite surt men men) och fick därför lite bilder på hennes lilla äventyr. Det verkade vara riktigt skojsigt. När hon hade gungat ett tag så passade mamma och dotter på att åka på ja..hmm. jag vet inte vad man kan kalla det. Ni ser den på bilderna längst ner iaf :-) Verkar som mamma har väldigt skoj iaf :) Tyvärr blev vårt familjemys förstört av nåt helt oväntat.. En katt. Jag som älskar katter har fått mig en funderare. Katten ligger och myser i sanden och går helt plötsligt emot vår barnvagn. Jag ropar lite på den för att den ska gå därifrån, då sambon utbrister att den pissar på vagnen och springer emot den. Neeej tänkte jag. det gör den ju inte. så gör dom inte. Det är ju hundar. MEN denna katten verkar varit förvirrad och trott den varit en hund. För tro det eller ej.katt f*n pissade på barnvagnen.. och hur doftar kattpiss? ja inte allt för gött kan ni tro.. så snabbt ringer jag de jag känner närmst platsen vi är och lyckas få gå och tvätta och skumma av stället. Förhoppningsvis så kommer det inte lukta.. håll tummarna..                

 
 
Sofia

Sofia

21 maj 2011 19:01

Katter pinkar revir precis som hundar. Bilar, buskar, träd, husknutar, krukor, whatever...

http://fiaelise.blogg.se

 
Ingen bild

Linnea

22 maj 2011 10:31

Du ser ut att ha roligt på den där grejen vad det nu heter :) När jag passar den 1,5 gamla tjejen så vill hon alltid gunga på den, och så pekar hon på den andra bredvid, att jag ska sätta mig på den själv och gunga, hehe, dem e roliga.
Ja, hankatter brukar väl markera revir så där.. du får skaffa honkatter istället!

Angelica

24 maj 2011 16:06

Ja, men jag tyckte det va lite kul att vara som ett barn igen hihi..fast jag har märkt att jag mår illa av gungan och allt som är sådant. hade jag inte problem med som liten. vet dock att min kusin hade det för vi kunde inte åka nåt nästan på liseberg..hoppas jag inte är sådan när Savannah vill åka :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards