Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Vår dag :-)

Av Angelica - 25 maj 2011 13:08

Nu närmar det sig för alla nyblivna mammor det senaste året. Snart kommer "vår" dag. Mors dag. Första året vi får bli firade av ett underverk vi skapat. Vår skatt. :-)

Jag misstänker att jag kommer vakna någon gång mellan 07.30-09.00 av ett glatt busfrö stående i sin säng, nedanför våran, stirrandes och pratandes med mamma och pappa för att få oss att gå upp :-)  En lyx värd mer än allt annat i världen.

Förra året så satt man nu gravid i v26 och kände busande sparkar på insidan av magen. Vilken känsla. Detta känner jag fortfarande idag, fast utanpå magen när token ligger på skötbordet istället. Dock inte ligga mysigt :-P

Vad ett år flyger förbi snabbt. Otäckt snabbt ibland faktiskt. Man sitter och tänker "tänk när hon kommer göra så" och hoppsan nu har hon gjort det och det och det och det..

Ja nu klättrar hon på allting. Överallt, när som helst och hur som helst. Inget verkar stoppa henne. Inte mammas "arga" toner heller :-) nej nej, måste inspekteras. Igår fick jag flytta bak tvn lite och när jag sprang för att hämta dammtrasen så blev det plötslig fest i huset. Dockan hade hittat dvdn och vred på volymknappen..hihi. Stolt sitter hon en och klappar händerna och kör med sitt nya trevlighetsskratt. Lite sådant som vi vuxna har för att vara trevliga mot folk även om det inte är jätteroligt :-) hihi..låter för gött.

Vi satt hela lilla familjen på köksgolvet igår kväll och skrattade alla 3, för fullt. Ett sådant där ögonblick som kommer finns som ett varmt minne i ens hjärta hela livet ut. Sådant där ögonblick som bara fastnar.

På söndag kommer en dag som lär göra likadant. En dag som existerar pga kärlek. Pga vad vår kärlek skapat.   Vår kärlek skapade ett barn. En dotter. En pappa och en Mamma.

Ja morsdag.

Hoppas ni alla får trevligt :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards