Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Angelica - 9 oktober 2010 20:13

På måndag är vår lilla dotter 6 veckor..vad tiden flyger.. Något vi flera ggr har fått frågor om är "vad ska hon heta?"..å varje gång får vi förklara att vi har inte något namn..eller jo eg..vi har 2 namn..det är problemet. Vilket vi skulle välja. Vi hade sådan beslutsångst. För i detta fall så kunde man inte 'se' på henne vilket namn hon va.. hepp..icke.. Jag kom på ett namn tidigt i graviditeten som vi faktiskt båda två fastnade för, men tyvärr tyckte jag inte det var allt för roligt att skriva eller "fina" bokstäver..hehe.. Ja ni vet när ni skriver ert eget namn på kladd i fall ni någonsin blir kändis haha eller när ni skriver under några papper. Hur tråkigt ni ibland kan tycka det är att skriva ert egna namn. Jag tex tycker det är svårt med mitt A i början på mitt namn och har inga bokstäver eg som kan bli vidare snygga..jo N är rätt fint hehe.. men hur mycket kan man göra med l och i osv ? :-p

Sen i somras kom jag in på ett namn jag fastnade för, för flera år sedan. Lite mer unikt och absolut fint att skriva :-) Så tillslut valde vi det namnet, men när lillgumman föddes så fick vi beslutsångest. Vi kunde bara inte välja bort ett namn. Mycket svårare när man måste välja bort ett namn, än att komma på ett helt nytt.. Samt att vi säger ju eg mest lilla gumman osv, så glömmer av att bestämma namnet..hihi

Vi har ju också sagt namnen så många ggr, för oss själva så det nästan låter som en sak snart ist för ett namn hehe..Nu behöver vi få ut det för att höra andra säga det så vi hinner ändra oss till det andra om det skulle vara så (tror dock inte det :-) innan 3emånaden.. Så vi är alltså 99% säkra :-)


Här är det ( släng gärna in en kommentar någonstans..kul höra efter beslutsångesten :)







Savannah Joline Behre Eriksson

Allså Savannah Eriksson är vår dotter :)

Ovido - Quiz & Flashcards