Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

This is what life is about

Av Angelica - 27 maj 2012 20:32

Ojoj vilken vecka. Sol sol och åter sol..Inte nog med det så har det varit värme till solen och knappt någon vind. Skönt har det varit, men ändå liite jobbigt varmt. Inomhus har man ju nästan blivit stekt t.o.m Inte ett lätt väder för en fartfylld 21månaders tös inte..Nej nej. Mat och dryck blev svårt att få ner och värmen tog allt över den lilla ibland kändes det som. Otroligt nog sov hon ändå igenom hela nätterna fast det nästan inte fanns luft inne.
Mammsen med stora magen hade också lite klurigt att orka med vardagen i denna värme, men när vi äntligen fick fram poolen så lättade allt :) Har ju inga badkläder att komma i, menhittade lite kläder att bada i så plask i hela familjen :-) Uuunderbart. Helt plötsligt kunde man ist njuta av det sköna vädret när svalkande vatten kylde ner ens svullna händer och fötter.


Påtal om svullnad så har jag svullnat en hel del. Idag går jag in i v 29 och hade sedan förra söndagen gått upp....wait for it.....1,8kg... fy fasiken va depp jag blev. jag som klarade 1kg på 2 veckor sammanlagt sist. Men hepp, nu kommer värmen och slår till mot en..mindre orkar man röra sig och mer glass åker ner..inte nice. Tycker ju dock det borde rinna av lite pga all svett från värmen, men icke. Räcker att gå förbi spegeln och se hur ansiktet börjat svullna senaste veckan och man tappar humöret totalt..suck..


Hur har vecka 28 varit annars..jajo börjat må illa på förmiddagarna igen, men hoppas det var pga värmen, annars får jag panik om inte tabletterna hjälper längre. iii. Högersidan var ett väldans problem några dagar och nätter. Shit tänkte bara det att blir det värre så kommer jag inte kunna röra mig om dagarna, men tvitvitvi så har det inte blivit värre, utan lugnat sig lite. Kanske även det blev starkare av värmen?


I mitten av veckan var jag ute och handlade på kvällen och mötte på lite folk, som frågade om jag hade en badboll under tröjan, när det var beräknat och tappade hakan samt ögonbryn flög upp när jag svarade 18aug, även en annan blev chockad när hon hörde det var hela sommarne kvar.. Men men, så stor är jag nog faktiskt inte ändå, för jag kolla på mått osv och jag ligger inte alls mycket i överkant..tror jag :-P
Ska ju in imorgon och kika lite i magen så ska se vad det står på då. Bör ju stå 28+1, men antar det kommer stå mer, som det brukar göra hehe.


För övrigt så märker man av att man hamnar i en sådan där lessperiod ibland. Det närmar sig nu, men ändå är det sååå långt bort. Det är som man äntligen ser mållinjen låångt över kullen liksom. Att flera andra ska börja ploppa ut småttingar i början av juni gör ju inte längtan mindre precis..isch ja..vad längtan slår till ibland. Inte nog med att träffa den lill* där inne, men även för slippa gå upp mer och att kunna få lägga sig på magen igen hehe.. MAn tänker inte på hur skönt det är att kunna göra det förrän man inte kan.
Men men, tycker ändå om att ha min mage med en busig bebis i. Den har sin egna lilla personlighet där inne redan känns det som. :-D


Började fundera på detta med värmen och små bebisar. Om det kommer sådana här varma dagar med en liten så måste man ju ha kortärmade bodys. Men va tråkiga som finns. Knappt några i storlek 50 verkar det som, de flesta börjar i 56. De få som börjar i 50 är så neutrala vita eller matta gråa,beigea osv. Åh hatar sådant. det ska va glada sommarfärger. grönt,gult,rosa,blått..ja färger..

Just det, helgen var det morsdag. I fredags kväll började vi mysa lite med brickor av gött.. Se på bild nedan :-) Idag fick jag ett halsband som det stod MoM, fast o va ett hjärta :) Sött. Kändes verkligen som man fick en speciell stämpel :) Tänka sig att man återigen firar morsdag och nästa år med två småttingar :) This is what life is about


Här har vi lite bilder på stora flickan i familjen nu :) Sommarvärmen har gjort att jag kunnat få på henne så söta kläder och tofsar, men när jag försöker få ett kort så spriiiinger hon iväg, tittar ner, tittar bort, vänder sig om eller kameran e för seeeg..shit va många Pipipipi svordomar som kommit ibland alltså..MEn men, man har ju några kort iaf, dock inget förstorningsbart som jag tänkt kanske..well well..,

   

                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards