Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Angelica - 21 maj 2012 19:21

Underbar, men skum känsla alltså detta med sparkar och rörelser på insidan. Nu efter

maten verkade lill*n bli väldigt glad och tacksam och for runt som en tok där inne. Ist för

att hålla handen på och känna som jag ofta gör, så valde jag att titta och filma.. OJoj, vilka

rörelser. De drogs över magen korts och tvärt upp och ned. Försökte se om man kunde se

om det var en fot eller liknande, men det är då inte lätt :) Fick iaf endel på film, som jag

kikat på om och om igen,för man missar alltid nåt första gången eftersom det kommer så

snabbt.


 

Igår gick vi in i v28. 27 avklarade. Hoppas på 10-12 veckor kvar bara. Men ack så långt bort

det känns. NU har man kommit till stadiet när det börjar närma sig, men ändå är rätt långt

bort som sagt, vilket gör en väldigt uttråkad ibland och rastlös. Man vill grejsa med barnrum och allt annat. Vilket jag lite har gjort. Iaf

lekrummet/Skötrummet. Men vill även börja med bebisens rum, dock inte lika lätt när

man inte träffat personen i fråga ännu :)
För övrigt så hade jag igår gått upp 0,7kg på den veckan. VIlket blir 1kg på 2veckor. Det får

duga. De två veckor innan där va det 2,7kg. iiisch... Räknade lite snabbt på att om låt säga

jag skulle gå upp snitt 0,5kg veckan och vara gravid i 12veckor till, så skulle jag gå upp 6kg

till vilket skulle sluta på ca 74kg. Det är ca 16,6kg mindre än vad jag vägde sist jag åkte in.

och det skulle betyda att jag gått upp ca 22kg. Men om jag ist håller snittet från veckorna

innan och lägger mig på 1kg i veckan (eller mer) så skulle det sluta på 80kg. Visserligen

ändå 10,6kg mindre än sist, men men hoppas veeerkligen på 0,5kg snittet.
MEn man märker ju nu att solen och värmen gör det inte lätt. Man vill ha mer glass och

man orkar gå mindre, samt vätskan samlas och man svullnar upp. Idag tex, var det ju varmt

nog för både mig och storasyster Savannah. och ändå vet man det kommer bli varmare.
En vecka kvar, sen har vi sett lill*n igen iaf. Skönt att kolla läget och se så allt är som det ska

där inne. Ju närmare det kommer ju mer oroar man sig varje dag.. :/
Men till det positiva..kan man tänka sig att om 2-3månader är man två barnsmamma..ojoj :)

underbart :)

     

Ovido - Quiz & Flashcards