Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

v 27 och boandet blev att göra om lekrummet :)

Av Angelica - 14 maj 2012 18:43

Igår gick vi in i v27 och "boandet" fortsätter. :-) Köpte ett skötbord i torsdags och det gav

min fantasi och drömvärld nya tankar och idéer. Så fredag åkte jag och kikade färg och

köpte spackel och slippapper. Lördag köptes färger och lördag kväll bestod utav måla måla

och återigen måla :) Shit va nöjda vi blev. Några väggar blev rosa och några limegröna.

Självklart blev man mersugen på ordning då och söndag bar det iväg till ikea,jysk och rusta.
Idag är det dags att bygga ihop saker, stryka och greja och se om det kan bli ett lek/skötrum

:) Tyvärr är detta rum rätt sålitet, typiskt, för det är på nedervåningen där man är oftast och

jag har såå många idéer och vill ju ha leksakerna där mm. Sovrummen är ju större uppe,

men där är man ju faktiskt inte lika ofta just nu. Barnen är väl där mer i tonåren sen, men

då vill de kanske inte ha rosa/gröna rum hehe.


Just nu har vi ju iaf en flicka och därför ville jag absolut ha rosa med i rummet. har ju gjort,

men sovrummen neutrala med gula och gröna, men saknar verkligen det rosa. Så rosa fick

det bli. oddsen att få en flicka till är ju ändå 50% så då gör det ju inget :) Men finns ju även

50% på en pojke, men då går väl grön? :) å det är ju ändå ett lekrum. Skulle det bli en pojke

så får vi väl byta ut gardinerna till turkosa :) då blir det mer pojkigt också.


Lägger ut lite bilder hur det såg ut innan, och under och efter målningen. Senare i veckan

kanske det kommer lite möblering i det också :)


En uppfattning om hur rummet ser ut också i form. Man öppnar dörren så är det en smal

gång först typ och rakt fram ser man fönstret. åt vänster r rummets fyrkant så att säga.Som

syns på bilderna.


Men när man då går rakt in och rummet går åt vänster sen så är det ju där själva ytan blir. på

korten ser man en grön vägg till vänster och rosa vägg höger. ett eluttag längre ner på

väggen. Det hörnet ska ha skötbordet vara. På den gröna väggen där ska lampblomman

hänga, som bebisen kan titta på när jag byter blöja samt att jag slipper tända i taket. Över

skötbordet på rosa väggen ska vi nog ha vita hyllor om de får plats. Där på ska jag lägga

(förmodligen) de söta handdukarna som även syns på bild. rosa och gröna. De ska man ha

på skötbordet när man byter. ist för köpa dyr skötbädd för flera hundra så byta med

handdukar på vit billig skötbädd. :) Ska nog kanske sätta nån nalle eller nåt mer där uppe

på hyllan också. Till höger om skötbordet på stora rosa väggen ska garderoben stå. sen

återstår att se om det får plats nåt mer. Har ju som också syns på bild  de där ikea hyllorna

med rosa lådor i som jag har sen tidigare.Skulle köpt några gröna lådor, men va slut.

självklart. PÅ låång rosa väggen till höger när man kommer in (höger om fönstret) där får ju

de stå eller kanske rosa och gröna lilla stolen eller nåt. kanske även sådant rosa tält. Om

det får plats.
På golvet får ju då de små mattorna ligga; gröna och rosa :) vill så gärna ha en rosa spis

också. Nu vill man ju helst bara ha saker i färgtema..eller ja, självklart går ju även

gult,blått,lila osv.. men rött och oranget tex skär sig..hehe..


Hmm, förutom rummet så hade jag gått upp 300gram denna vecka. SKönt inte mer, men

men det kommer ju det med. Jag har börjat få väldigt ont i högerskinka och uppåt om jag

legat ner och ska vända mig eller resa mig. Går som en gammal tant när jag ska gå iväg,.

Haltar. Men går bättre efter ett tag iaf (tvitvitvi). Börjar vakna av det ibland bara.. gillar jag

inte. Inte heller av att va varm,kall,varm,kall..suck..puh.
Imorgon är det dags för MVC igen. Ska bli intressant att se SF måttet. Sist va det 25. Vad

kan det vara nu tro?



Du är på dag 184 av 280. (65,7%).

Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 1 full dag (v26+1).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012
Du har 96 dagar kvar till beräknad förlossning.


     

           

                         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards