Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Tillsammans...

Av Angelica - 25 mars 2012 14:20

 Idag är det redan 20 veckor jag och bebisen går in i tillsammans :-) Tiden har flugit förbi, vilket gör att jag antar den kommer sakta ner nu när man längtar och längtar.. :) Jag försöker kämpa med att inte gå upp lika mycket som sist, men puh det är jobbigt ibland. Nu ligger jag iaf 5kg mindre än sist vid denna period. alltid något. Men hur ska det gå när varma sommarne kommer. kroppen fylls av vatten för man svullnar upp av värmen..och fylls även av kall svalkande glass hihi. Magen är nu i en sådan där period när man kan känna sig stolt. :) Man ser inte längre bara "fet" ut, utan gravid, men har heller inte börjat svullna. Puh.

I morse började vi med åka till Ryda skogen för bingopromenad. Bara det märks skillnad från förra graviditeten. Hade aldrig gått alls då. Denna omgången va dock väldigt kämpig, för det var verkligen ingen plan väg. Halvvägs upp för första backen och det va mjölksyra i hela benen och jag va påväg att ge upp.. hur skulle Maken kunna köra in med bilen i skogen för att hämta mig om jag inte orkade runt hehe :P Men jag gjorde det. och nu är jag så nöjd...och helt slut.. ska nog hålla mig till plan mark att gå på iaf :)

Idag firar även jag och pappsen att vi varit tillsammans 3 hela offentliga år.. låter så löjligt lite..kan inte stämma tänker jag flera ggr och räknar om, men det verkar så.. men men som jag sagt förut så är det ju så mycket mer hehe..

 

Du är på dag 134 av 280. (47,9%).

 
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 0 fulla dagar (v19+0).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012
Du har 146 dagar kvar till beräknad förlossning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards