Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Angelica - 19 mars 2012 19:34

Idag var det dags för ultraljudet. Det var spännande och nyfiket, men även oroligt.
Storsyrran vägrade somna innan och vi hade ingen barnvakt, så hur skulle det gå tro. Hon som är

lika beroende av sömn som pappsen. Well well, inget att göra åt det. Bara hoppas på det bästa.

Väl där så är det rätt tomt på folk och Savannah har energi stannar-jag-upp-så-somnar-jag och har

full fart över allt. Hon säger toa, kissa och går till en dörr och mycket riktigt så var det toaletten.

Den dörren var sedan väldigt rolig att gå in och ut i. Hon putter på pappa och säger starkt UT!! UT!

haha..lät och såg så roligt ut, för precis så gör jag med henne när hon gör hyss på toa eller

datarummet :D Va barn tar efter alltså.


Det är hel seg stämning i väntrummet. Ingen musik, och inget händer..tiden går och det blir

svårare att underhålla bustösen. Det gick minst en halvtimme, sen såg jag inte på klockan mer,

innan det faktiskt kom någon. Man kan ju tycka att så mycket människor som behöver jobb, så kan

nån få i uppgift att uppdatera läget så man inte tror man kommit fel eller nåt. Men men.


När vi ska gå in så är det en person som jag inte riktigt kan besluta mig om hur jag uppfattar.

Trevlig, bestämd till regler, men ändå inte jättestel..hmm.. Om man gillade eller ogillade henne

var svårt ibland, men det va nog okej iaf. Hon börjar med att säga att Pappa och syster får vänta

utanför först, så de får se att allt är okej. Riktigt tråkigt just att pappa inte får med eftersom

mamma gärna inte skulle vilja få några otäcka nyheter själv där inne, men just i läget med

Savannah så va det skönt att hon inte var med där inne och störde.


Vi började kika och där såg man direkt hjärtat slå och armar viftandes. Ingen vila på lill*n där inne

inte.. Nej nej. :-) Det bra med sköterskan/Bm eller vad hon är, är att hon säger precis allt hon tittar

på och förklarar jättebra. Mer än när Savannah låg i magen. Man såg också kroppen mycket bättre

än Savannah och jag tyckte ändå man såg henne bra. Alla små fingrar räknades och även tårna. Du

låg nog i bra läge för hon behövde inte jaga runt mycket för att få mått osv.  Du kikade rakt mot

mig så man såg hela ansiktet några ggr och man såg nära på mun och haka. Charmtroll redan där :P
Du gapade en hel del också. Det fick vi på bild där det ser ut att du flabbar rejält hehe..
Efter varje sak hon gått igenom: Hjärtat, hjärnan osv så släppte allt mer tyngd av oro från ens själ.

DU verkade må toppen :) Pappa och syrran fick komma in en sväng och kika också, men det blev

tyvärr inte långvarigt, då syrran va rääääätt trött och därav gnällig. Skickade ut dom för att inte bm

skulle sluta för tidigt. Jag ville ju kika mer :-)
Iaf, när pappsen va där inne så såg han dig väl också, men inte lika väl som innan. Du visade inte

fingrar och tår mm då. Bm försökte få flera bilder av dig, då jag bett om tre för jag har det på

storasyrran och vill ha i likadan ram.

Nu är det bara att stirra på bilderna och spekulera.. Vem är du? Är du vår son eller vår dotter?
Just det. Det blev framskjutet BF också. Skönt åt rätt håll, då Savannah blev senare. Nu är du

beräknad  18/8-2012. exakt 2veckor efter mammas födelsedag och 1.5veckor innan storasyrrans :)


När vi kom hem lade jag mig på golvet, vid ca 17 tiden och kikade om du rörde dig. Det tog inte

lång tid innan det började grejsa så man både såg höjningar och kände dom. Vi såg , både jag och

pappa även två sparkar på raken. De va inte stora, men de syndes och kändes :) Fräckt. Du finns

verkligen :)


   

         

Du är i vecka 19.
Du har gått 18 fulla veckor och 1 full dag (v18+1).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012
Du har 152 dagar kvar till beräknad förlossning.
Ovido - Quiz & Flashcards