Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Klargöra ett missförstånd för er läsare :)

Av Angelica - 26 juni 2011 16:07

Jag tänkte att detta inlägg skulle klargöra några frågor jag har fått från några av er läsare, efter några bilder på min dotter i en matvagn från Willys.

För det första; Nej jag har inte slutat på Ica. Är faktiskt fortfarande föräldraledig och har en paus från allt jobbtänkande :)

För det andra, pga att jag jobbar på ica, så handlar jag inte bara där. Jag kan väldigt lätt förklara varför egentligen och de flesta borde förstå det.

För det första så har ica och willys inte samma sortiment. Vissa saker finns inte på ica och vissa inte på willys. Jag som är kräsen också, har kanske lite mer att fundera på :-) Jag skulle kunna ta exempel på vissa saker som inte finns på ena stället, men det andra och tvärtom, men det tänker jag inte göra. Men ni kan ju egentligen bara tänka er att willys märkta saker finns inte på ica och icas finns inte på willys. Bara det gör ju att det finns olika smaker och för en som sagt kräsen, kan smaken göra mycke :-P

 Det blir då att om jag måste ha en sak som bara finns på det ena stället, så blir det där jag handlar den dagen. För vem orkar springa in med en hel familj (som består av en kanske trött 10månaders bebis) på två ställen? Det gör vi visserligen ibland om det är lite man ska handla bara men men.. :-)


Sen finns det ännu ett skäl. När folk har semester, så vet jag absolut fleeera som knappt visar sig inne på sin arbetsplatser, för de gärna vill ha just SEMESTER ifrån sitt arbete och när man arbetar inne i en matbutik så är det lite svårt att få semester från sin arbetsplats då man alltid behöver mat eller hur?.. men jag tror knappast att alla dom har skickat in sin sambo över hela semestern..nej nej de har säkert handlat någon annanstans under sommaren också. :-) Jag har visserligen inte semester nu, men jag är ändå ledig; föräldraledig.


Om jag åker till en annan ort, måste jag även där tänka mig för om jag går in på hemköp, willys eller ica för att köpa en glass? eller kanske tom akta mig för ett baguettestånd, då det faktiskt säljs baguetter på min arbetsplats också :-P


Men sen ett av de mest självklara argument här. Handlar alla som arbetar på H&M sina kläder på just H&M? Har alla volvo, som arbetar på volvo? Shit det måste bli dyrt och krångligt att byta bil för att ha just arbetsplatsens märke? :-)


Nej, jag gör som de flesta andra. Lever mitt liv så som behövs för att må bra. Om det är pga pengar, smak, kräsenhet eller märke så gör jag det som passar då. Det är absolut inte för att måla det ena bättre eller sämre än det andra. Jag bara lever mitt liv.

 
 
Ingen bild

Linnea

26 juni 2011 18:02

oj, nu är det allvar. För att klargöra detta lite,,, du handlar alltså på Willys?!? haha! Med andra ord, det händer inte så mycket i Vara! Jag kan säga att jag handlar på Lidl och Penny, finns faktiskt bra märken där med, Philadelphia och Nutella :) hihi. Men saknar dem svenska butikerna där det är ordning och reda, och där det finns ett stort utbud! Internationella saker går knappt att köpa,, typ Tacos existerar inte här :( Köpte med mig tacokryddor och tortillas senast.

Angelica

26 juni 2011 20:21

Haha..smart att köpa med tacokrydda.
Nja det händer ju inte allt för mycket i vara. Så fort man mötte nån om man handlade på willys i början så la någon kommentar om det. Hörrududu..är du på msn imorn? fick ju inte veta hur det gick sist vi skrev..när du kommer till sverige igen osv

 
Mikaela

Mikaela

26 juni 2011 18:37

Haha herregud. Var de seriösa med den frågan alltså? XD

http://theworldsgreatest.blogg.se

Angelica

26 juni 2011 20:22

Seriös eller skämt..don't know.. men många lägger ju fram frågan om man möter dom nån gång på willys tex..så tänkte det e la bäst att svara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards