Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Campingkänsla :-)

Av Angelica - 18 juni 2011 18:55

Idag har lillfamiljen gjort ärenden och åkt på lite små "äventyr". Jajo, äventyr var det kanske inte egentligen, men för oss kallar vi det så. Vi började dagen med att vakna när vår lilltjej stod upp i sängen och och snattrade. Jag frågade henne var nallen var och hon släppte ena handen från kanten, böjde sig ner och tog upp sin rosa fina nalle och visade upp den :-) Duktigt. Sen frågade jag henne var tutten (nappen) var och om hon kunde säga tutte. VIlket hon gjorde jätte fint och självklart :) Vilken mysig start på dagen. Har misstänkt att hon sagt tutte i några dagar nu, men nu var det självklart :)


VI packade sedan iväg oss i bilen allihop och åkte mot Herrljunga Loppis. Påvägen kikade vi in i Vedums barnbutik, men fann inget till vår dotter där. På loppisen var det fullt av folk. Inget som föll i min smak just då, men kul att ha sett. Vädret var så skönt och vi skulle ju ändå ta dags promenad någonstans, så varför inte göra det i några andra trakter och synfält än här omkring. Vi packade ut oss i lilla Herrljunga centrum och gick runt. Fast först såg vi en barnbutik :-) Där inne hittade pappsen en t-shirt som dottern var tvungen att ha :) och mamma hittade en klänning:)


När vi gick längs med gatorna så luktade det pizza (åh, inte ätit sen i höstas ju snacka om sugen) och man såg små butiker med små matbutiker. Man fick en känsla av att man var i en liten ort bredvid nån camping. Ni kanske förstår vad jag menar när man går in i (som vi gjorde) en liten matbutik som ser lite B ut och sortimentet är kul att se vad de har :)

Vi gick runt en timme efter att vi först lekt av oss lite i lekparken


  Vi åkte hemåt, dottern sov en sväng och mamma och pappa satt ute och käkade och snackade livssaker.

Efter det tog vi en promenad till och hann hem precis innan regnet började smyga sig fram lite smått. Vi slängde oss iväg för att stor handla till skafferi, kyl och frys. Där framme fick jag en glad överraskning. En ca 1kg tub med Noisettesås :-) Underbart. 1 fanns kvar och den skulle med mig hem. Jag vågade nästna inte låta den åka ner på rullbandet fall någon skulle ta den hihi :) Nu vet jag vad det blir för lördags,söndags och helaveckan mys :) Blir lite jäkligt med VV poängen, men kanske låter Noisetten vinna denna kamp. Har ju trots allt gått ner ca 34-35kilo sen september..

Nu är det middagsdags.

         MUUUUMS :-)

 
 
Ingen bild

Klas

22 juni 2011 13:02

Handlar du på Willys?? Du jobbar väl på Ica, handlar man inte där då för att gynna sin arbetsplats???!

Angelica

26 juni 2011 16:05

Jag handlar överallt där som passar efter det jag behöver. Allt jag behöver finns inte på willys och allt finns inte på ica. Liksom att de som jobbar på H&M förmodligen inte bara handlar där. :-)

 
Ingen bild

Lisa

22 juni 2011 17:52

Hej ! Brukar följa din blogg !
Ser Willysvagnen - har du också slutat på Ica ?
Vad ska du hitta på nu då ?

Angelica

26 juni 2011 16:06

Som jag precis skrev till en tidigare :-) Jag handlar överallt där som passar efter det jag behöver. Allt jag behöver finns inte på willys och allt finns inte på ica. Liksom att de som jobbar på H&M förmodligen inte bara handlar där. :-)

 
Ingen bild

Lisa

26 juni 2011 16:20

Typ barnmat och läsk, Det hade dom massor när jag var inne sist!!!!

Angelica

26 juni 2011 18:01

Ja, det är ju liksom olika varje vecka dessutom. Vem Lisa är du då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards