Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

OM vi bortser från snön...

Av Angelica - 18 mars 2011 13:28

..ja så är det faktiskt en underbart skön dag.

Många skriver idag om hur snön chockat dom, hur deppande det är och så vidare.. jag erkänner; jag tänkte tanken med. Man tror direkt att okej nu är det skitväder.MEN icke.

Jag beslutade mig för att åka in med sambon och gå iaf. Lilltjejen hade legat och myst ett tag i sängen på morgonen, så hon verkade ockås känna för att ta en förmiddagspromenad ist för eftermiddag. Så 10.15 började vi tralla runt. Varmt chockad jag blev. Det var inte alls kallt ute. Snarare mycket skönare än det varit de senaste dagarna då solen varit framme. Varför? Jo, så klart, den dumma boven - vinden. Idag var det stortsett vindstilla. Det gör underverk. Jag såg även på termometern när jag var hemkommen att det visade 6,7C. Ojoj, inte undra på att jag svettades när jag gick. Ja, det gjorde jag faktiskt. Helt underbar luft. Hade ju varit lite bättre om snön inte varit på marken och trängt sig in i mina tygskor, men men..jag njöt ändå.

Det får nog bli en promenad till senare idag. Passa på att samla in lite poäng när vädret tillåter:)


För övrigt är dagen skön för jag har min underbara dotter som sällskap här hemma.. Helt underbart litet charmtroll..som nu utvecklas till ett smått busfrö, vilket kommer göra det liiite jobbigare för mamma och pappa hihi. Med full fart springer hon fram i gåstolen och börjar dra i gardinerna..haha. Jag har ju ett snöre runt där av några skäl, som hon drar i..det gillar mamma inte..aj aj.. Förresten så hörde jag pappa säga igår "ajaj, det är mammas".. jaha..så gardinerna var mina alltså..bra att veta :) det var han som var störtförtjust i dom och skulle ha men men :)

Hennes leende får alla problem i världen att försvinna..iaf för den stunden..nåt så otroligt varmt i hjärtat går inte att få på nåt annat vis.. :) Älskar henne mer än det ens går försöka tänka sig..

Hon sitter i sin matstol och tittar på mamma och pappa äta, när hon helt plötsligt börjar skratta helt utan att vi gjort nåt..trodde vi.. pappa tog det sista ur en flaska, vilket gjorde att det kom pruttliknande ljud..å det var tydligen roligt i hennes ålder också hihi :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards