Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Folk börjar gissa...

Av Angelica - 24 juni 2012 17:43

Dags för ny vecka igen. Denna vecka är 32+0 klara och vi intar v 33. Det går nog egentligen hyffsat fort

framåt, men kan ju inte påstå att det känns så. Speciellt inte när andras bebisar kommer till världen. I

fredags var det dags för kusinbarn 1/5 för sommaren att komma. En liten pojke blev det. Inatt var det

dags för kusinbarn 2/5 komma. En flicka. Nästa på listan är egentligen jag, men eftersom kusinen efter

mig ska ha tvillingar så vet man ju aldrig. Man blir iaf toookigt nyfiken och längtar massa på att träffa sin egna lilla eller lille person som sprattlar där inne.


Ja oj va den sprattlar och grejar. Mycket mer än Savannah skulle jag tro. Allt oftare tror jag att den ska

göra sönder min hud lite strax under naveln. Där är det som blåmärke på insidan och det töjer ut rejält

när haon höjer sina små, men väldigt starka bestämda kroppsdelar. Hur ska det gå i kanske 8veckor till?? Väldigt skönt att få lägga sig på sidan iaf så att magen får lite stöd

och mjuknar lite. Midsommar var ju i helgen och ack så spänd magen blev och så obekvämt jag satt. Måste ha kuddar på

sidorna för att hålla upp tyngden av magen om jag lutar. Inte lätt få ett bra bekvämt sätt att sitta nu.

antingen är det på magen, sidan av magen, svanken eller allmänt hela ryggen. Hur klarade jag det sist

egentligen när jag var ännu större? :P Senaste dagarna har även illamåendet börjat smyga sig på allt mer. Idag tex blev både illamåenedt och

yrsel/snurrig blick rejäl, speciellt om jag sitter här, så får bli en väldigt kort stund. Varit nära spy två ggr

iaf. Usch, har jag inte lust med.


nu börjar makens sista 3 veckor med jobb innan semester och föräldraledighet. Skönt. Inte många

dagar, men känns som de längsta bara för det inte rä några röda dagar mitt i veckorna och kortar av

dom. Hoppas på att vi får besök här under dagarna som gör att det går lite snabbare och även blir lite

avlasning i sysselsättning för en sprallig busunge med en seg tung morsa.


Vad har hänt mer i veckan? jag tror jag har skrivit om mycket redan, men kan ju tillägga att vi nu har

bytt efternamn helt och hållet och har ett nybildat namn hela familjen. Skönt, men krävs träning för

att komma ihåg det :P


Något annat mysigt som får en att drömma sig tillbaka till när Savannah var nyfödd och fantisera sig

fram tills nästa kommer är att de börjat spela en låt på radion med mer upbeat version än när den kom

för två år sedan. Ni vet den där låten med gruppen...hmmm antebellum? som hade en jättekänd låt

som spelades vaaaarje natt och väldigt ofta när jag satt och ammade Savannah som nyfödd.. Mysiga

minnen. Snart är det dags att skaffa nya :)


För övrigt har folk börjat gissa på vad vi ska få för familjemedlem och när han/hon kommer komma,

väga och längd. Gör gärna ni det med :) mysigt i min lååånga väntan att se vad ni tror.


Här är några av gissningarna hittills.

Pojke 3990gram 51cm 4aug och 1 vecka framåt.

Pojke 3300gram 53cm Nära 8aug

Pojke 3800gram 52cm 12/8

Flicka 4100gram 52cm 12/8

Flicka 3600gram 51cm 14/8

Flicka 3175gram 49cm 21/8

Flicka 4200gram 54cm 6/8


Vad tror du?? :-)


Du är på dag 225 av 280. (80,4%).

Du är i vecka 33.

Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).

Du är i 7:e kalendermånaden.

Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden

Du är i trimester tre.

Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012

Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.


                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards