Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Vilken dag...

Av Angelica - 19 juni 2012 22:23

Idag har det varit en dag med mycket händelser.


Vi börjar med att åka på ultraljud i Lidköping för att kolla så läget är bra med vår skatt. Alltid lika

intressant. Denna gången visade det sig att vildingen lagt sig neråt, vilket kan förklara trycket jag

känner just nu och känt lite mer senaste. Är dock inte säker på att haon kommer ligga kvar så, då det är väldigt mycket busande där. Fick ännu en förklaring på varför jag kanske känt mig väldigt öm i huden och magen i helhet det senaste. Visst jag har gått upp 20kg, men jag är ändå mindre än sist, meeen det är inte haon i magen. På medelkurvan väger barn ca 1800 i denna vecka. Det gjorde Savannah sist. Bokexemplar. MEN hon slutade som en bebis på 4460gram en vecka före BF haha.. hon höjde sig rejält veckorna efter. Denna busen har dock redan legat lite före och det gjorde haon idag igen. 2100 blev uppskattningen. Alltså ca 1.5veckor längre fram i vikt. well well, betyder ju inte att haon blir ännu större än Savannah för det,

för haon kan ju kanske fortsätta lägga de 200 i veckan som skas nu kanske? och såfall blir ju inte vikten

lika stor ändå..meeen haon har ju följt sin egna kurva lite över medel, hela tiden. LIksom mammsen. Vilket förklarar det hela kanske? :-P


Vi åkte sedan vidare mot Skövde, för att vänta in remissamtal med läkare angående snitt. Undertiden

passade vi på att ha en barnfri dag och kika lite i butiker. Jag kan säga att jag många ggr funderad epå

hur jag kunde gå i ullared en dag ungefär samma vecka sist jag var gravid och då med 8kg till på mig, för

shit, jag hade så ont i kroppen och gick så sakta. Fick tom pausa i bilen och strunta i sista butikerna för

kroppen låste sig. Pust. Men hittade lite smått och stort hehe. Var inte meningen, men kikade ju på

rean och fann faktiskt 5 st typ klänning/tunikor till mig i alla olika färger och lite vardags/finklädd :) va

glad jag blev. Dessutom kom jag i M och S, vilket gör att jag kan ha på dom sen efteråt också och

samtidigt blev jag inte större i dessa nu, utan fick mest mage. Glad :)


Sen var det dags att åka mot KSS..nerverna var många. Skulle jag kunna förklara mig så väl som

behövdes. Skulle de kunna förstå allt jag känner på en kort stund bara? Press på mig, ja. När vi kommer

dit så visar det sig dessutom att läkaren vi skulle ha hade ändrat i schemat så vi skulle få en annan.

Henne vi hade på vändningsförsöket sist. Hmm, hur va det hon var nu igen..ii.. Inte nog med det så

blev hon sen då hon behövdes i förlossning (något som lät som något föddes i säte).. efter ett bra tag

hörde man bebisskrik. Ljuvligt. Snacka om att man inte kände för att åka hem till en vanlig vardag då,

man ville ju uppleva det också :) Efter ca 1h fick vi äntligen träffa läkaren och diskussionen startade. Vad som kom ur min mun vet jag

knappt. Alla rädslor, minnen och händelser mm flög fram flera ggr iaf och tårarna gjorde besök någon

gång..Vad tänkte hon tro? Så fick jag fram ett papper med massa ringar av olika rädslor och så kryssade hon i de olika saker jag pratat om. Hmm.. kändes som ett prov..var jag godkänd eller hur var det? Efter

en stund sger hon iaf att jag får snitt om jag vill...PUH. kan ju ångra mig om så vill om det startar

tidigare, men snitt får jag iaf. Då var det bara när..och alla dessa regler mm. de fick inte snitta vissa dagar eller med vissa veckor

osvosv.. Dessutom var klockan för mycket för att ens få ett datum eg, men vi hade lite ungefär

diskussioner som jag INTE berättar :P Men kan ju alltid "hoppas" vattnet eller nåt går tidigar.e.vore ju lite spännande att uppleva det också

elle? :) Dessutom är man ju beräknad efter alla barnvakters semestrar så vore ju bra om det

egentligen träffade mitt i hehe..


Just det, mitt i väntandet så passade vi även på att ringa PRV för att se om vårt efternamn blivit

godkänt. Vilket det verkade ha gjort, så när som helst har vi bytt till ett gemensamt efternamn. Detta

uppdateras om så snart det går :) KAn ju säga det att det var inte lätt. Det finns säkerligen många bättre och absolut mååånga sämre,

men med alla krångliga regler det är för skapa nytt efternamn och så mycket det går att bolla fram och

tillbaka så skulle det aldrig ta slut med val. Tillslut fick vi välja 3st och det 1 gick inte så det fick bli det

andra. Så efter 5månader som gifta kommer vi äntligen alla ha ett gemensamt efternamn. Det är

huvudsaken :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards