Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Vad har denna vecka gett..

Av Angelica - 17 juni 2012 12:52

V 32 går vi nu in i och vad har då vecka 31 gett? Jo den har gett förvärkar nån timme två kvällar.

Spännande på ett vis :) att kunna testa värktimern. Det var ett snitt på 5min mellan och 1min långa i

1h. Sen lugnade sig och bara varit vanliga sammandragningar.
Du har hickat flera ggr som tom pappa känt.  Otrolig tanke egentligen, att det kan ligga en person där

inne som hickar..sött :)
Du har fortfarande mycket livliga danser eller vad du gör där inne :) töjer nog rejält också, för det

känns som jag fått blåmärke i huden på högersidan av magen när man tex smörjar eller annat.
Det är väldigt intressant att sitta och försöka lista hur du ligger,sitter eller åker kana där inne hehe.

Flyttas massa kors och tvärs och man tror flera ggr du ska smita ut igenom huden. Fick det filmat i

pappas mobil här om dagen. Jag tror vi båda tänker lite på Arkiv X eller något sådant konstigt när man

ser hur det drar sig snabbt under huden och höjer..haha..


Hur går det för mamma då. Jo hade ett SF mått på 31 i onsdags och idag hade jag ca 20kg plus på vågen.

Här om dagen såg det ut som att jag hade sprutat in silikon eller något i underläppen. Riktig hollywood

läppe..usch och tvi..Hoppas det var vatten och inte fett.
Än har inte fötter och händer svullnat. tvitvitvi. Jag antar det är lite pga sommarens sega fart framåtö.

För mig är det lagom med max 20C och lite s vind.


Vissa stunder känns det som att man kommer vara gravid resten av livet. Man kan inte tänka sig något

annat. För att nästa sekund slå sig med verkligheten och inse att vilken dag som helst skulle vi kunna

vara en familj på 4. Ska bli så spännande att se hur lik du är din syster. :)
Men först är det ultraljud och remiss till KSS som gäller, lite midsommarfirande och annat. I juli

däremot kommer jag nog börja läängta och hoppas att träffa dig snart :)


Du är på dag 218 av 280. (77,9%).

Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012
Du har 62 dagar kvar till beräknad förlossning.


 

 
 
Emelie

Emelie

17 juni 2012 13:06

Så himla mysigt är det, v.35 här idag :)
Snart är de små liven här ! :D

http://emelieemanuelsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards