Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Surt och kallt

Av Angelica - 4 juni 2012 13:47

Ännu en vecka avklarad närmare mållinje "bebis nr två" :-)

Igår gick vi in i v30 och vikten var 0,5kg plus den veckan. märktes att vädret gjort skillnad då jag veckan innan gick upp 1.8kg av totala värmen ute. Så för min del får värmen gärna hålla sig lugn denna sommaren..fast behöver ju absolut inte vara så här kallt och tråkigt..nej nej. vore ju ändå skönt att kunna gå ut utan jacka och varmare skor.


Vad har hänt denna vecka.Jo, i fredags fick jag ääntligen remissen till KSS för att disktuera snitt. hoppas på det bästa..har nån vecka på mig att förbereda mig..känns som värsta provet. Man ska få dom att verkligen förstå vad man känner och varför osv..inte lätt då alla människor är så olika.


För övrigt har bebisen varit en liten vildig. Sparkat pappa på kinden två ggr..haha..vad jag skrattade när han flög iväg. Den har även grejsat runt som en total tok. Riktigt intressant att iaktta och bli förvånad över hur det är möjligt. Lite otäckt ibland, som jag nog sagt tidigare, men ändå underbart :-)

Jag läängtar nåt otroligt och behöver sysselsätta mig från längtan och även oron.. men det är inte lätt i sådant här väder och utan bil..hepp..

Men vi har börjat små grejsa med bebisrummet iaf, till den mån som går och igår firade vi v30 medn shoppa lite bebiskläder och även börja tvätta dom + småpacka BB väska. Underbart skojsigt. Jag lär väl packa allt fall om att det är varmt eller kallt, stort eller litet barn, tjej eller kille..haha. :)

Att tvätt kan vara så skojsigt :P

Idag har bebben tagit en lugnare dag..vilket kan få en att bli orolig efter ett tag..så jag tog fram lite surt godis och kallt vatten och vips så fick man lite response hehe :)


Har senaste veckorna börjat må lite smått illa och bli snurrig i blick och huvud igen. inte mycket, men man känner ändå av det ibland. I morse kom det bara snabbt över mig, mitt i frukosten, attjag va på väg att spy..blev dock inte så..puh..varför kommer detta och smyger sig tillbaka igen tro? samma igår mitt i maten..hmm..


Idag har även jag och maken varit gifta i 4månader redan. Wow va tiden flyger när man har skoj :P Minns knappt bröllopet längre faktiskt.


Du är på dag 205 av 280. (73,2%).

Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 1 full dag (v29+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012
Du har 75 dagar kvar till beräknad förlossning.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards