Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Magen växer och även nyfikenheten :-)

Av Angelica - 15 februari 2012 19:25

Nu har bröllopet lagts blivit en sak i det förflutna och iställer kommer nu drömmarna om framtida

händelser till ytan..Ja, vad kan det vara..så klart vår nya familjemedlem som väntas till sommaren.
Som den tjej jag är så är klart jag drömmer mig iväg ibland smååå bebiskläder och även i inredning

till bebisens rum..
Vad bär jag denna gång? är det ännu en flicka eller är det en liten pojke denna gång kanske?
Nyfiken är jag och det kommer jag få vara i mååååånga veckor och månader till, eftersom jag inte

tänkt kolla upp det. Nej, tänk om det blir fel. Hur skulle psyket klara det när man träffar den lill*?

Jag blir lycklig vilket det än är. Jag har en perfekt liten flicka redan, får hon en syster att växa upp

med så blir det underbart, får vi chansen att uppfostra en pojke också, så är det hetl underbart

också.
Men tänk om de skulle säga fel. Vad förvirrad och snurrad man skulle bli mitt i all glädje, om man

köpt massa saker till tex pojke och det inte är det eller att man barar tänkt namn till pojke osv. Ja,

allt skulle helt plötsligt bli förvirrande ist för glädjande just då.
Nope,. jag håller mig till att vara nyfiken. :-D Dessutom är det så mycket roligare att ringa från BB

och överraska med vad vi fått :D Helt annan känsla än att alla redan vet.


Nu sitter jag och små kikar på bebiskläder på Internet och osch va sugen jag blir på köpa endel

saker alltså. Jag har ju massa söta flickkläder kvar sen Savannah, men om vi får en flicka till måste

hon ju självklart få lite eget också..eller hur :D Vilket jag faktiskt redan köpt lite...jaaaa jag

vet..man ska inte göra så..men so what.. det funkade bra sist..det går sälja vidare om det blir en

pojke.. men jag avskyr höstens bebismode..de förstör känslan med att ha en söt liten bebis när de

ska klä dom i dystra färglösa kläder ist för söta fina färger. Så jag måste. tyvärr. MEN jag köper inte

mycket denna gång..hihi.. nej..icke råd. men nåt vill jag ändå köpa.
Men hur blir det då om det blir en pojke..har knappt nåt till en pojke. Å jag tycker inte det finns

vidare mycket som lockar mig...meeen nu har jag fastnat rejält för en söt pyjamas. så söt. vvviiill

ha.. ska lägga in bild på den jag vill ha och de tjejiga jag redan köpt :D klandra mig inte. jag är en

drömmande mamma :D
Hellre köpa lite onödiga kläder än onödigt godis. och jag varken rökar,snusar eller annat så borde

kunna unna mig lite mys :)


För övrigt satt jag och drömde mig bort i ullaredsbloggen. där om att möblera lill*n rum. vi

tapetserade ljusgrönt där för att kunna ha både flicka och pojke.. Då älskar jag vissa lampor. jag har

en rosa med vita prickar till savannahs rum. hr även en extra fall hon hade fått två fönster. så får vi

en flicka går ju den. men den finns även i blått och grönt. va sugen man blir på ha båda..blått om vi

får en pojke, men grönt går ju bra med eftersom tapeterna är där..hmm.. :D
Jag säger då det. finns så mycket jag vill ha i ullared. bla filtar osv. men kan inte köpa på mig

dubbelt denna gång som sagt. Så jag sa allt till morsan att hon får planera in en ullareds resa i

augusti. :) När vi ringt från bb kan hon åka dit och köpa allt jag velat ha i den färg som passar. Hur

ska hon veta? Jo självklart åker jag dit månaden innan och fotar de olika blå och ros sakerna tex

hehe.Har redan börjat faktiskt :P
Kan lägga det här också :D


Börjar bli nyfiken på när sparkarna kommer att börja..Kommer jag vara lika tveksam i början denna

gång också, eller kommer jag förstå snabbare? Hur kändes det egentligen? Kommer haon sparka

lika ofta som syrran, för det känns tryggt..


vill ha      

har :)           

 
 
Ingen bild

Malin

16 februari 2012 08:11

GRATTIS!! Gud vad skoj att det blir en liten till =) Tyckte allt du såg lite välsignad ut på bilderna =P Himla kul att jag fick rätt!

Angelica

16 februari 2012 12:37

Tackar :) Det ska bli och är jättekul

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards