Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Vår bröllopsdag del 2

Av Angelica - 10 februari 2012 20:53

Vi stod i stugan och väntade på att bilarna skulle bli varma och packa med sista sakerna. Gästerna

var rätt snabba iväg faktiskt. Skönt, så schemat rullade på :P
Vi tog det lugnt eftersom vi inte fick komma före de andra till bygdegården och väntade även på

e20s parkeringsficka en stund.
När klockan var ca 18.45 stannade vi utanför bygdegården och värden kom utsmygandes. Vi skulle

nämligen smita in exitvägen och upp på scenen för att börja med ett litet "löjligt" framträdande

ist för ett vanligt gå in :-)
Direkt när jag kom in så märkte jag att de låtar jag valt ut med passande text och känsla att ha som

välkomstmusik redan spelats slut. tyvärr stod det inte på repeat..attans. men men.
Vi ställde oss på varsin sida av scenen och försökte stärka våra nerver. :) eller ah, mest maken som

inte är vad vid scenframträdande hehe. Låten vi skulle gå in till började spela, med återigen

matchande text (http://artists.letssingit.com/bryan-adams-lyrics-here-i-am-xzxqn4r# ), och folket

började fundera på vad som skulle hända. När musikintrot började gå mot slutet så drog värdarna

scengardinerna (haha vad heter det?) lite åt sidan så vi fick liten plats fram. David började med att

ta ett steg fram och mima/sjunga med texten som va i första versen mot mig, sen kom jag fram

och sjöng andra versen emot honom. Vi tittade alltså på varann och tog varandras händer för att

sjunga refrängen gemensamt. När refrängen va över hoppade david ner från scenen hehe (tänker

dirty dancing hehe) och lyfte ner mig. Vi gick löjligt iväg mot våra platser..eller försökte då david

hela tiden trampade på min klänning och folk skrattade :-D
Vi kom fram till våra stolar i mitten framför alla och drog ut dom samtidigt som vi fortsatte sjunga

mot varann :-) Texten hade jag skrivit på engelska och svenska som första sida i deras festhäften

på borden som även var deras namnplaceringshjälp. :) Hoppas de läste och förstod våra känslor

och tankar. Vi gjorde en löjlig "we are strong" med armarna och sen kramade varann :) Folk

började applådera när värden presenterade brudparet.


Vi satte oss ner några få sekunder när värdarna berättade om att vi skulle gå och ta mat mm. Allt

kändes så perfekt. Ljusen var nu tända och gav den känslan jag ville. Mysigt. Färgerna matchade

som jag ville. Varken för dystert eller för fel somrig årstids känsla.
Vi hade ju då grön,svart och vitt i tema. I den ordningen av mängd också :) Kan säga att det var inte

så lätt som man tänkte sig att göra i ett grönt tema då det finns väääldigt många färgskalor i grön.

puh. det kunde skära sig rejält, se för deppigt ut, se för glatt, för somrigt, för skrikigt..ja massa..

och på internet fanns knappt nåt i samma färg om man väl hittade duk eller ljus eller nåt. Va

knäckt nästan av att leta efter detjag gillade. Tillslut hittade jag några och testade. Men när det

ligger i låda en månad eller så, så glömmer man lätt av hur det ser ut och blir osäker igen. Men när

det väl kom fram a det perfekt enligt mig. Precis vad jag ville ha.
När vi tagit mat och satt oss vid våra platser så insåg vi att båda att vi var rätt mätta. Konstigt nog.

Men åt gjorde vi ju självklart ändå. Samtidigt som vi iakttog våra gäster för att se hur de kände

över sina bordsplaceringar och även för att se om några startat med sina hemliga uppdrag vi lagt i

deras festhäften. Det tog inte lång stund innan vi hörde flera framför oss brista ut i skratt då Nefus

lurade Linda att titta åt andra hållet för att snabbt sno mat från hennes tallrik. Något som de andra

inte visste var ett uppdrag utan bara undrade vad fasiken han höll på med :) När sedan Daniel

började gala som en tupp, brast självklart fler ut i chockade skrattande melodier. :) Saker påföljdes

utav falska smeknamn, låtsas hålla tal och annat skoj :) Vi skrattade för fullt. Efter en stund höll

Linnea tal om vår vänskap och mina galenheter under vår uppväxt. Mycket uppskattat.
När hon hade hållt sitt tal ställde sig hennes tyska pojkvän upp, som vi aldrig träffat innan och

presenterade sig och varför han talade som han gjorde :) Vågat och kul. När han sa vad han hette

va Nefus snabbt på och skakade hand och presenterade sig själv. Ännu ett skratt ljöd igenom

borden..haha.
Under maten lästes det upp flera postogram som kommit, vilket var väldigt intressant då man inte

hade en tanke på att vissa skulle skicka till oss och vad vissa hade skrivit för något :)
Självklart får jag inte glömma att flertal ggr under kvällen så klappade det i borden,stampade i

golven och slogs i glasen för att vi som brudpar skulle kyssas vanligt, på stolen eller under bordet. 

Otroligt nog gick det bra för mig att klättra upp och ned utan att må illa och klänningen satt på okej

också utan att starta något illamående. PUH.
Vi chockade gästerna när vi hade pussats uppe på stolen, med att David ropade "en gång till"..det

var dom inte beredda på :P
Helt plötsligt kom Nefus fram och kastade vanligt ris rakt på oss, då han inte hade fått chansen

utanför kyrkan.haha Fullt fick jag innanför klänningen, vilket syns på foton då jag försöker fånga

upp det för slippa få det kliandes :P


I fikan passade vi på att dela ut uppdrag till varje bord där de fick utspela sig som psykologer;

skriva tips om hur ett äktenskap ska klara sig, poeter; en dikt med rim om brudparet, författare; en

saga om/till brudparet, hejjarklack; ja där det skulle skrivas en hejjarramsa till brudparet och sist

men inte minst idolerna; som skulle skriva och framföra en sång till brudparet. Man fick vara noga

med hur bordsplaceringarna hade gjorts för att uppdragen skulle få ut så mycket som möjligt av

sig och självklart blev det mycket succé :-)
Riktigt intressant att se hur folk formar saker och samarbetar. Vilka saker de kommer på alltså :)

Det som självklart tog stor del av allt var ju idolerna som ställde sig och faktiskt sjöng för oss.

Daniel fick ta solot, medan de andra backa upp. Shit va folk skrattade när han sjöng att vi doftade

kärlek när de andra stank sprit. haha..de höga tonerna och ja alla i hela gänget. älskar verkligen

när folk bjuder på sig. Struntar i om andra tycker de verkar helt galna..so what..vem har roligast då

liksom :) förmodligen de som e galna :) är de galna roliga och inte galna farliga så är det väl inget

problem :P


Just det, det blev några ljudliga toner kring att jag skulle ha ketchup till maten..well..that's me. Jag

står för vem jag är,vad jag tycker och gillar :P Så mycket att en av gästerna tog kort på det för att

skicka in till felix. En brud med ketchup..ja..får se hur det går.


Självklart får vi inte glömma alla lekar under kvällen. Lekar för att brudparet skulle se hur väl de

matchade. Är ni chockade när jag säger vi fick MVG :-D gött stolt.
Det var ju då leken där vi fick sitta med ryggarna emot varann och hålla upp mikrofoner för mig

eller han. Ja alltså de ställde frågor och vi fick svara vem av oss som gjorde det de sa. Vilket inte

alltid var så lätt. Vem glömmer tex mest att tanka bilen. Hmm, med tanke på att jag aldrig tankar

bilen för jag mest är hemma när han kör till jobbet så är ju frågan vem som glömme :P Ja ni, det va

några kluriga och gästerna skrattade massa åt vad vi svarade. Spännande.vad fick vi.. jo 16 av 20

rätt. WOW..högsta nivån där vi va skapta för varann :D
Det kom en lek där vi skulle gissa vad gästerna hade gemensamt. Det gick bra för mig, dock inte

lika bra för maken. va blev det 6-1 eller nåt :) men kul va det :)
Sen kom ju då leken jag ärligt iiinte va så förtjust i först..hehe.. När bruden skulle klämma rumpor

och brudgummen känna vader för att hitta till varann. Shit. att klämma rumpor kan ju faktiskt va

lite förnedrande om man inte är inne på sådant hehe.. speciellt nykter som jag var haha.. hade jag

druckit hade det ju varit en annan femma e klart :-P Då hade det inte varit lika pinsamt, men hade

fortfarande varit orolig att det va morfar eller svärfar eller nåt som stod där och man klämde på

haha. Vem vill det liksom? Å sen vill man inte förolämpa sig själv eller maken genom välja fel..

men men.. nu i efterhand va det kul :D Jag ville inte klämma..så jag små daskade..nudda

knappt..folk skrattade högt åt mina försök. när jag kom till tredje så stannade jag upp lite och sa

hmm högt..kände lite igen den baken.. men när man inte har någon aning vilka fler som står där

och man inte brukar klämma rumpr eller spana dom så e det inte lätt att veta hur många kopior

det finns haha. När jag stannde upp tänkte jag bra om det är rätt så vet folk att jag faktiskt tänkte

det, men ops, tänk om det är fel..hehe..vem kan det va?
Jag fortsatte min tur. Jag kom knappt ihåg vart jag klämt. Folk frågade om jag ville klämma mer. nej

tack svarade jag snabbt och alla flinade. Men jag fick fortsätta. Jag tog direkt bort 1an.. sen små

snudda/snärta/klappa jag vidare..haha..att jag ens kunde känna något på det förstår jag knappt.

Jag väljer bort 4,5,6 också och kvar står 3an och 2an..va nervös jag va för att det skulle vara fel..

men jag väljer även bort 2an. Kvar står jag med nerverna i högan när tar bort min ögonbindel och

bländande ljus slår emot mig. Det kändes som evighets sekunder och som jag va med i nåt

program på tv där en karl skulle vända sig mot mig fin klädd..haha.. när han vänder sig så är

det...JO MIN MAKE :D alla va ljudligt chockade över hur jag ens lyckades med det så som jag

klappa haha.. även jag själv :P
Sen va det makens tur med vaderna..inte lika pinsamt för honom dock. Mer än att när han stod

med två kvar så stod det mellan mig och min morsa..folk stod nervösa att han skulle råka välja

morsan. Det är ju bara 20år mellan oss och vi är väldigt lika i kropp, utseende och sätt haha..om

man nu som sagt bortser de 20åren :D men ändå..inte så kul för brudgummen att välja svärmor

som sin brud..hehe. Men inte han heller valde  Även där matchade vi och gav alla en lättnad :D


Efter detta var det dags för brudparets första dans.
Vi startade med Rascal Flatts - I won't let go..såå fin musik,röst,känsla och text. Perfekt. Alla stod

runt och tittade. Nästa lugna kom. All for love.ojoj..fina låt..och Bryans ljuva stämma i också :P
Kärleken flög runt oss. Jag vinkade in några vänner och dansgolvet fylldes med dansande par. 

Mysigt... Sen va det dags för festmusik. När drängarna chockade med OM du vill bli min fru, var

det återigen dags för grabbarna att chocka lite gäster med flygande rolig dans hehe..
resterande del av kvällen va det mingel och dans för folk och när vi drog oss hemåt vid 01, frågade

folk om vi vågade åka hem verkligen haha.
Vi kom hem för avlösa barnvakten som sa det gått så bra (inte förvånad..vi har en superredig tjej)

och jag försökte få ur slöjan ur håret som va extrem insprayad och miljoner hårnålar kändes det

som. NU började illamåendet smyga sig på mig och det va riktigt skönt att komma ur klänning och

frissa och bara sätta sig på min lilla golvplats som jag legat de senaste veckorna av illamående.
Ja, som några av er vet, så väntar vi vårt andra barn och jag har återigen mått så dåligt. Jag var såå

nervös att jag inte skulle klara ha på mig brudklänningen alls, inte kunna sitta vid sminkningen

eller orka med dagen utan spy och annat, men denna dagen va allt tur på min sida. Dagen efter

inte lika mycket..men men..
När jag precis fått av mig klänningen och in i gosekläder så slocknar hela huset..Jaha, vad

händer..driver någon med oss? grannlokalen började blinka i ljuset och vi bara what..från

ingenstans vad händer..nu ska nån skoja med oss.. men icke..hela vår lilla ort och även längre bort

hade slocknat.
Tacka vettja att det inte hände nån timme tidigare..snacka om förstört allt.
Det var folk kvar i bygdegården och dansade, men det enda de märkte först var att musiken

slutade, eftersom det va mycket tända ljus. Någon som va skjuts trodde det var deras fel när de

tog i dörren och allt slocknade..haha..
Vi tände lite ljus hemma och satte ossoch öppnade paket och läste postogrammen igen. Mysigt.

Somnade nog vid 03 ca.


Detta var vår bröllopsdag :D

         


 
 
Ingen bild

Malin

11 februari 2012 13:23

Tack för underbar läsning och grattis igen till en helt perfekt dag!! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards