Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Vigselring vald och lite bibelläsning

Av Angelica - 8 oktober 2011 17:33

Idag åkte vi för att välja mellan de två ringar vi haft beslutsångest över. Idag kändes faktiskt valet lätt :) Riktigt skönt kan jag säga. Det svåra var bara att besluta storleken då mina fingrar förändrats rätt rejält det senaste året och jag dessutom ofta får kalla händer.
Denna blev det iaf :)
 

När vi ändå valde ring, så lyckades jag äntligen köpa en ny mobil för de pengar jag fick till det på min 25års dag. Inte en dag för tidigt. Min är totalt kass med massa krångel. Men puh vilken beslutsångest det var. Man ska då aldrig testa mer än en när man gillat en. Visserligen stoppade jag mig från att kolla fler än dessa två, men men..det var ändå valet att stå med. shit. vågar inte öppna den än, fall jag ångrar mig..hihi. inte lätt att födas med beslutsångest.


Tidigare idag lånade vi en psalmbok för att kika på lite alternativ till..psalmer så klart :-) När jag ändå satt och kikade där i så hamnade jag på vigselcermonins upplägg.Väldigt intressant måste jag säga :) Välja vilket inledningsord prästen ska använda, vilket löfte vi vill säga mm. Riktigt kul att läsa faktiskt. Jag gillade starkt bibelläsningens alternativ som fanns med. Tydligen fick vi välja om prästen ska läsa den eller en vän.
 Jesus sade:
" Skaparen gjorde från början människorna till man och kvinna.
Därför skall en man lämna sin far och sin mor
för att leva med sin hustru,
och de två skall bli ett.
Vad Gud har fogat samman
får människan alltså inte skilja åt. "

Vad nyfiken och spänd man blir när man sedan sitter och läser "Jag Angelica

Eriksson, tar dig David Behre..
Det ska bli så kul att gifta sig :) Ja kul är faktiskt ett ord till detta sammanhang också :D Har aldrig varit på bröllop kan man säga och nu ska jag vara i ett :)

Mycket kärlek, mycket detaljer att planera..passar mig perfekt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards