Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Jag är nog glad ändå..

Av Angelica - 30 juli 2011 13:48

.. trots att jag har en 11månaders dotter som inte gillar och nästan omöjligt somnar i bilen eller vagnen så är jag nog nöjd ändå. Visst, livet hade underlättat mycket mer om hon gjort det. Framför allt för henne själv då hon är jättetrött, men jag får se det såhär;

Hon är toppenredig med sömnen hemma på dag och natt. Varit sen ...ja hela tiden. Hon sov ju stortsett igenom hela nätterna redan vid 2månaders ålder. och sover fortfarande mellan 11-13h. Perfekt. Självklart kan det nån gång bli 9h men men,.då kanske det är mycket drömmar eller annat.

Jag är väldigt nöjd och glad med att jag kan gå och lägga henne i sängen och hon somnar själv inom nån minut. Bara att säga vilivili eller nattinatti så sover hon, om inget ska krångla nån enstaka gång så klart.

Som jag förstått det så verkar vi vara väldigt lyckligt lottad med sådana sömnvanor.

Medan andra kanske får krångla lite mer med att få barnen att somna, så kanske de ist har barn som lätt sover i vagn och bil.. gött måste jag säga, men jag får se det så här. Om valet står, så är jag nog ändå glad vid de rutinerna vi har.

Försöker iaf intala mig det nrä jag har en trött gnällig tjej i bilstolen eller vagnen :-P

 
 
Ingen bild

bella

30 juli 2011 14:09

hej jag önskar dig en trevlig helg :) krsm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards