Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Gammalt som nytt..

Av Angelica - 26 juli 2011 21:54

Idag var det återigen vägning och även denna vecka gick jag ner :-D Dessutom mer än jag trodde, då det varit lite segare det senaste. Gick iaf ner 0.7kg..gött..nu måste det väl ändå ta på den förbannat dumma magen..men hepp..midjemåttet stod still och fortfarande gravid i 5emånaden typ enligt den. Speciellt om jag sitter ner. :'( Det är verkligen svårt att dölja den speciellt när resten av kroppen blir mindre.

Men för att hitta det positiva ändå, så drog vi återigen fram de två lådorna med kläder för under magen då. Där kanske man kunde hitta glädjen. Vilkte jag ABSOLUT gjorde :-)

Efter jag hade prövat allt så blev det bara en låda kvar att ställa tillbaka   Det blev hela 15plagg att lägga in i garderoben :)

Först och främst ett par skjorts och två knä byxor att använda till sommaren tar slut. Även 4 kjolar. Av dessa är 2-3st sådana jag även kan använda på vintern. perfekt :-)

Jag fortsatte och fann att jag även kom i ett par pösbyxor till och två byxor som satt bra förutom vid magen där den fick tryck att bli större ändå. men men , de lägger jag in ändå.

Det bästa av allt var att jag kom i 3 vanliga byxor med 3 olika stilar. grå,svart och mörkblåjeans med vitt jeans i som gjorde benen riktigt smala :-) överlycklig. Nu behöver jag inte söka mer byxor i höst..avskyr att kolla efter det och har inte lust lägga mer pengar på det.

Sen bäst av allt. 2 favoritbyxor. varav ett par sletbyxor som jag och älsklingen äääälskar.. trodde ALDRIG jag skulle komma i dom igen.. men det gjorde jag..så underbart.

Tänka sig att bli så glad över gamla kläder ist för att köpa nya.. hur ofta säger vi tjejer det??hihi.. gammalt som blir som nytt för mig nu :-D

Nu behöver jag bara hitta kläder till övre delen som är både varma och lättare inför resterande del av året som kan hjälpa mig med magen som verkar ge mig ett hopplöst lopp :/ Om någon ser något bra så tipsa mig gärna. är såå less på leta och bli besviken.Vill ha något som är pösigt över magen, men ändå inte gör resten av mig så stor, då resterande inte är så stort..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards