Direktlänk till inlägg 23 september 2011

känslan...i texterna

Av Angelica - 23 september 2011 11:53

Ett bröllop är en stor sak. En stor stund. En stor dag.
Även om själva vigseln bara är en kort stund i kyrkan, så har den en enormt stark effekt. Den skapar ett minne för livet. Den skapar tro, hopp och kärlek. Den skapar en känsla inom människorna som är där, som man inte kan få någon annanstans.
En kärlek förmedlas på ett vis man inte kan göra någonannanstans än just där, den dagen, den stunden.


Jag sitter för fullt och planerar bröllopet. Alla stunder och tankar som inte går till min dotter går till bröllopet känns det som :-P Det är mycket att planera och som en detaljist som älskar pilla och tänka de där extra stegen så tar det myyycket energi. Vem vet, tillslut kanske allt blir jätteenkelt - precis motsatta mot mina tankar just nu.hihi
Mycket av mina tankar begränsas ju självklart av ekonomi och att man bor i en liten ort ute i ingenstans haha.MEN det ska nog bli bra ändå :) Så länge jag får förmedla det jag vill. Kärleken jag har för min familj. Min make och vår dotter. En starkare kärlek finns inte.


Eftersom det krävs så mycket energi åt alla håll mat,dricka,fika,tårta,

underhållning,bar,bordsplacering,gästlista,inbjudn
ingskort,hemsida,dekoration

stol,bord,duk,tak,vägg, festhäfte,bil,kamera,vem sköter musik, vem sköter de knapparna i kyrkan, vem sköter den saken där osv osv.. Så väldigt många detaljer i både det stora och i det små. Detaljer man inte märker förrän man väl sitter där och planerar allt. Måste erkänna att ibland glömmer man nästan av vad man gör.

det blir ett slags jobb, som ska vara klart till ett visst datum. Massa små och stora deadlines.
Men så kommer man till en sådan här stund.

Jag sitter med de låtar vi valt ut att ha i kyrkan och översätter de engelska texterna till svenska, så att även de som inte är så bra på engelska, kan förstå vad vi förmedlar. För det är just det. Man förmedlar så extremt mycket genom musik. Texter för mig har alltid varit väldigt viktiga. De kan förklara det man innerst inne känner, men inte kan förmedla rätt. Jag vet att det finns saker både jag och min älskling kommer tänka och vilja säga på vår bröllopsdag, men som

kommer vara svåra att förklara och svåra att kanske "våga" säga hehe. Ja, våga.

För det är ju faktiskt så att gifta sig så står man i centrum och längst fram på scen. Jag må varit på scen och sjungt och pratat inför tidningar och massa folk, men det har inte min blivande make. Så man kan egentligen inte räkna med att han ska våga stå där och öppna sitt hjärta inför släkt,vänner,bekanta. Jag är heller inte säker på att när jag väl står där så kommer jag få fram mer än tårar,tjock i halsen

och stammande :-) Det är ju ändå ett överväldigat ögonblick.
Därför kommer texterna in. De som kan förmedla det vi vill säga. Jag hoppas verkligen att folk läser dom innan och vet vad vi säger när de spelas och sjungs.

För jag kommer känna vartenda ord in i mitt hjärta och själ, när jag går ner för gången till min framtid och ställer mig emot min älskade och ser honom in i ögonen, kommer varje ord stärka den kärleken och känslan vi har just då :-)
De runt omkring oss kan inte komma i närheten att förstå den kärlek vi har, men genom de texterna kan de iaf försöka :-)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards