Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Tiden flyger...

Av Angelica - 2 september 2012 15:11

Tiden flyger förbi. Imorgon är redan Hailey 3 veckor ung och här om dagen fyllde vår

"stora" tjej redan 2år. Hänger man med på allt som händer i livet egentligen? Jag satt förut och uppdaterade profiler mm på bla facebook och såg mig själv fylla i att jag har två döttrar. VA? JAG? har jag TVÅ DÖTTRAR? :-) <3 helt otroligt. Så många år som jag drömt och fantiserat om just detta. Jag  har tom fått chansen att fota dom bredvid varann i likadana klänningar :-) Visst fick jag ingen toppenbild för antingen skriker den ena eller så tittar den andra åt nåt helt annat håll haha, men ändå :P


Hur har veckorna varit? Upp och ned. Absolut. Det är ju ingen idé att låtsas allt allt är på topp hela tiden med sömnbrist, ond kropp, hushåll och barn som skriker på en åt båda håll och man inte vet vart man ska gå först. MEN det är ändå underbart :) Det är ju en familj. Det är kärlek. Vilket man märker allt mer för var dag då Hailey blir mer medveten om omgivningen. Idag såg det ut som hon låg åt storasyrran när hon kramade henne. Jag tror visserligen inte detta var leende på det viset, utan mer att syrrans stora kaluffs kittlade henne i ansiktet hihi, men det fick en ändå att fantisera om när det riktiga

leendet kommer att komma och när hon kommer skratta så hon kiknar åt storasyrrans bus :)


Ja, människa som jag är så glömmer jag ju ofta att leva i nuet och ist minns jag jag alla minnen och drömmer om framtida minnen. Visst är vi människor hopplösa med att göra så? Vi tänker inte på att just nu skapas ett minne. Bra som dåligt. Toppen eller medelmåttigt. Det är de små sakerna som kan räknas och bli stora i längden. Just nu tex fantiserar jag om när snön faller och Hailey ligger på pläden på golvet, så som Savannah gjorde när hon var lika liten och vi julpyntade. :) Jag älskar ju att julpynta, och i år har vi ju ett nytt hus att pynta, vilket fick mig att inse vi behöver mer julgardiner..well

well.får se vad internet har att erbjuda för typ noll kronor haha.. Man är ju inte i den bästa ekonomiska fasen när man är föräldraledig mm precis hehe. Men gardiner vill man ändå ha, för jag har svårt att tro att jag får ha alla mina tomtar och annat julpynt jag älskar att ta fram, i fred för vår klåfingriga 2åring :P Vågar inte ens tänka på hur det blir med granen hehe..


Men men det är ett tag kvar till jul..tror jag..dagarna smälter lite samman här :P och snart kommer tankarna bli ännu mer flygande om jag ska börja med viktväktarna igen. Det är väl ungefär ett år sedan jag slutade med dom och nu är det dags igen. Jag gick upp ca 30kg denna gång och har hittills fått av mig 12kg, vilket gör att jag har ungefär 18 kvar. Det vore ju iaf skönt att få av mig 8 innan jul minst. Kan jag klara det tro? Vore ju skönt att klara det utan VV, men det går ju mer stabilt och snabbare iaf. Hoppas barnen och maken är snälla och hjälpsamma när man ska börja tänka på poäng och tvinga sig ut i ur och skur, äta mer frukt och dricka mer vatten, träna magmuskler och allt vad det nu är..puh. Vet dock inte riktigt när jag ska börja. Vore skönt att slappna av en vecka till och kunna äta utan att tänka osv, men ändå är det skönt att komma igång för som det är nu kommer jag ju knappt i några byxor och jag vill inte ens tänka på magen, då jag knappt kan stänga nån jacka och den enda jag kan stänga vägrar jag ta av mig i glödhet värme när vi går, för jag inte vill visa mig..så..hmm..när ska jag börja tro.. Ja jag vet att det är bara 3 veckor sedan jag fick barn, men jag vet också att jag gått upp mycket mer än många jag känner och dessutom vet jag också hur det tog tvärstopp sist med kilona och hur dåligt jag mådde av det. Det är ju kanske inte just idag jag känner att jag borde vara smal redan, utan om några veckor,månader borde jag vara mindre iaf och frågan är om jag blir det självmant eller vilket sätt jag ska bekämpa det?hmm..genom att hoppas eller genom att gå på vv..


Oj nu babblade jag på..får sluta med nåt roligare ist..bilder på mina mysungar.. och hoppas nu att radbytena fungerar denna gång. Blir tokig på att all text limmar ihop sig eller göra halva rader..vet inte varför..

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards