Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Det närmar sig..

Av Angelica - 29 juli 2012 20:17

Igår var det 3 veckor till BF, vilket betyder att vi kommer träffa vår skatt där inne inom 3 veckor,

eftersom det kan starta av sig själv eller så blir det snitt. SÅ mer än det går jag iaf inte..ojoj va nära

det börjar bli, men ändå känns det såå långt bort. Men så känns det väl alltid när man längtar efter

något. :-) Nerverna börjar ju smyga sig på endel nu..puh..Men för att glömma allt man kan oroa sig för, så dök jag igår ist in i bebisens BB väska för att kika över kläderna jag packat igen :) Det är ju sååå sött när det är smått. hihi. Som tjej så flyger mina tankar. vilket plagg ska på först? Vilket kommer ens passa?

storleksmässigt, könsmässigt och utseendemässigt :) Kommer jag ta kort på den i det plagget och

skicka till nån eller kan den ligga i det innan första badet? osvosv..så mysiga tankar att drömma sig

iväg om :)


Tror ändå inte riktigt jag förstår att jag faktiskt ska packa in väskor i bilen för att åka iväg och sen

komma hem med ännu en familjemedlem. På något sätt känns det konstigt nog konstigare denna

gång än förra gången. Hmm, borde det inte vara tvärtom? Många frågor kommer, hur ska det gå med sömnen för den nya bebisen? Hur kommer det påverka

Savannah? Kommer hon göra revolt när en ny medlem tar uppmärksamheten ifrån henne? Kommer

de vara lika varann? Hur kommer det vara första ögonblicket de ser varann?..ja frågorna är många och

utrsträckningen på dom är hit och dit.


MEn först och främst får jag väl fokusera på; hur klarar jag att komma ur sängen idag? Orkar mitt ben

gå utan att vika sig? Ska illamåendet vara kortvarigt eller långvarigt denna förmiddag? Kommer jag nå

fram till tallriken vid matbordet? haha.. Jaja..

Vad har har hänt denna vecka annars. Jo det har varit lite små firande av Savannahs 2års dag i förväg.

Det har varit vaaaarmt ute och därför olidigt för höggravida mig som inte har några badkläder eller

inte riktigt vågar ta risken med infektioner så nära förlossning. Osch va avis man varit när man sett

pappa och dotter och andra bada både i pool hemma och på Badet här bredvid. Förra helgen plockade vi ner poolen efter att den stått uppe i onödan och varit ivägen sen i maj, och

självklart kom då högtryck denna vecka. På måndagen hade vi äntligen fått fram poolen igen, blåst

upp och fyllt, samt slängt i Savannah och moster Tindra i vattnet, när solen gick i moln och det

började blåsa. Suck. Men de badade och badade. Man såg hur Savannah skakade och läpparna blev

allt mer blå, men ur skulle hon inte..nej nej.. det tog nog 1.5h sen fick jag in dom i en varm dusch..jag

kan riktigt känna hur skönt det var, samtidigt som jag såg dom sitta där och hacka tänder hihi :) Skönt

att vara barn :) Dagen efter var det bättre och det plaskades igen. Senare i veckan tog vi oss även till de störrepoolarna  och det var ju ljuvligt och skojsigt för Savannah. Hur hon hinner njuta vet jag dock inte, eftersom hon ska testa allt så snabbt som möjligt. I poolen, ur poolen, gunga, inte gunga, i stora

poolen, in i duschen och allt om igen haha.. Mamma springandes efter med filmkamera och vanlig

kamera i högsta hugg, fick nog knappt ett enda kort där hon faktiskt tittar mot kameran..suck..


Idag har vi varit iväg och blivit firade båda två i förskott hos mina faddrar. Ätit gött och njutit..skönt.  Så skönt att göra nåt..både för att sysselsätta väntetiden hehe och även för att utnyttja tiden att hinna

och orka innan vi får fullt upp här hemma.. men samtidigt har man bara lust att ligga och vila..men ack

va tråkigt det är..NU är jag dock heeelt scccllhhhuuuut.. ska parkera i soffan och är inte säker på att jag

kommer upp därifrån. Har ju trots allt en gammal tants leder just nu och en kropp med ca 27kg

+..puh..


Någon mer som vill gissa på kön, när den föds, längd och vikt så vore det skoj :)


Du är på dag 260 av 280. (92,9%).

Du är i vecka 38.

Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).

Du är i 9:e kalendermånaden.

Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).

Du är i trimester tre.

Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012

Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards